Wydarzenie performatywne
| 15 listopada 2025, godz. 16:00
LAAF Work in Progress to impreza skupiona wokół działań performatywnych, łącząca choreografie, warsztaty oraz działania site-specific. Towarzyszyć jej będą wystawy, a atmosfera wydarzenia sprzyjać będzie swobodnym, nieformalnym rozmowom z twórcami.
Spotykamy się w sobotę, 15 listopada 2025 roku o godz. 16:00 przy ul. Piotrkowskiej 147 w Łodzi, w ramach Festiwalu Sztuki Współczesnej: Pulsowanie Codzienności. Wydarzenie jest częścią Miesiąca Sztuki w Łodzi - Łódź Art Now.
W ramach wydarzenia będziemy mogli oglądać prace osób artystycznych z różnych dyscyplin sztuki.
| Malarstwo i performance

BIO
Jakub Michalak urodzony w Bielsku-Białej w 2002 roku. Student malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Statement
Praktyka malarska: Moje poszukiwania malarskie koncentrują się wokół uczuć i przeczuć mistycznych (quasi mistycznych). Są zazwyczaj efektem indywidualnych rozterek i niepokojów człowieka, których ten doświadcza żyjąc i trwając w świecie. Wynikają z potrzeby odnalezienia własnego systemu przedstawień zorientowanego na pewne, trudne lub niemożliwe do opisania słowami, elementy naszego przeżywania. Praktyka dźwiękowa: Moja praktyka dźwiękowa podejmuje podobne zagadnienia. Jest dla mnie inną metodą, należącą do innego porządku przedstawień (do porządku przedstawień dźwiękowych), służącą poszukiwaniom innych form wyrażania tych samych mętnych treści, związanych z doświadczeniem fenomenu życia i trwania.

BIO
Tomek Haładaj (ur. w Łodzi, w 1996 r.) - artysta-plastyk, absolwent malarstwa łódzkiej ASP, którą ukończył z wyróżnieniem w 2021 roku. W swojej sztuce zajmuje się głównie malarstwem, kolażem oraz rzeźbą. Artysta ceni wartość rzemiosła oraz pracy warsztatowej dlatego wszystkie komponenty składające się na gotowe dzieło wyrabia sam. Haładaj eksperymentuje z technologiami i materiałami w duchu patenciarstwa urozmaicając tym ekspresję języka plastycznego. Korzysta ze znalezionych lub dostanych przedmiotów, które przeformułowuje w nowe jakości i konteksty.Artysta w swojej sztuce odnosi się do spostrzeżeń dadaizmu oraz art brutu chcąc uprawiać sztukę nieskrępowaną, zuchwałą i uczciwą wobec własnych konstatacji.Haładaj prezentował swoje prace na wystawach indywidualnych oraz zbiorowych m.in. w krakowskiej Cricotece, Rondzie Sztuki w Katowicach, Spectra Art Space w Warszawie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Ośrodku Działań Artystycznych w Piotrkowie Trybunalskim, Kamienicy Hilarego Majewskiego w Łodzi.
Statement
Proces twórczy, podobnie jak przebieg innych działań człowieka, postępuje zgodnie z jego kondycją psychiczną i fizyczną, z okolicznościami, w jakich się znajduje, oraz z narzędziami, jakimi dysponuje. Jest dynamiczny i zależny od wielu uwarunkowań. Uważam, że pracuję nieustannie. Jestem otwarty i czujny na wszystko, co może mnie wzbogacić i uzupełnić. Skrzętnie dokumentuję rzeczy i zjawiska, które uznaję za inspirujące. Sumiennie zapisuję również każde przemyślenie i ideę, które kształtują mój światopogląd oraz twórczość z niego wynikającą.

BIO
Kalina Kazimierczak - artystka urodzona i tworząca w Łodzi. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się malarstwem, instalacją oraz performancem. Interesuje ją to, co pomijane i zapominane. Jej prace są sposobem komunikacji, w których szczególny nacisk kładzie na autonomiczną interpretację. Współpracowała z takimi instytucjami jak Muzeum Sztuki w Łodzi, Galeria Wschodnia, Muzeum Książki Artystycznej, Galeria Willa, Kamienica Hilarego Majewskiego, Galeria 33, Klub Mózg. Prezentowała swoje prace w ramach festiwali artystycznych, w tym Fotofestiwal w Łodzi i przegląd performensu „Aktomar” w Krakowie.
Statement
Rzeczywistość procesu twórczego nigdy nie dorównuje naszej wyobraźni. To, co media przedstawiają jako harmonijny akt kreacji, w rzeczywistości jest pełne napięć, błędów i niepewności. W swoim performansie artystka mierzy się z tym doświadczeniem, poszukując własnego rytmu i sposobu działania, który pozwoli jej odnaleźć równowagę, która zatrze granice między absurdem i codziennością.

BIO
Grzegorz Demczuk (ur. 1992)Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, studiował także na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie doktorant Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Tworzy działania performatywne, wideo i instalacje site-specific, często wplatając sztukę w codzienność.
Statement
Eksperymentuje z nowymi mediami — zwykle wychodzi od prostej idei, ujawniając w niej ukryty paradoks. Interesuje go relacja ciała i teorii oraz znaczeniowe „pęknięcia” pomiędzy; chętnie sięga po grę słów i humor. Jego prace prezentowano m.in. w Karlin Studios w Pradze (Slapstik, 2021), Kode w Bergen (Second Skin Encounters, 2023) oraz Artburst w Berlinie (Failure, 2019).
| Malarstwo

BIO
Julia Zaręba (ur.1999)- malarka i multidyscyplinarna twórczyni, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
Statement
W mojej twórczości skupiam się na ogólnych przeżyciach, których doświadczyć może każdy z nas. Nie trzymam się jednego języka wyrazu. W zależności od potrzeb projektu eksperymentuje z technikami, mediami i podłożami, na których tworzę. Spełniam się zarówno w malarstwie jak i w fotografii, tkaninie czy grafice.

BIO
Zuzanna Formella - pochodząca z Pomorza, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunkach projektowanie biżuterii oraz tkanina i stylizacja wnętrz. Tworzy w różnych obszarach sztuki - od tkaniny artystycznej i kolażu, przez papier czerpany, po działania rzeźbiarskie w ceramice. W swojej twórczości porusza temat recyklingu i pracy z naturalnymi materiałami, wykorzystując barwniki roślinne oraz przedmioty znalezione w naturze. Interesuje ją dialog między materią a przestrzenią, a także idea nadawania nowego życia pozornie niepotrzebnym obiektom. Uczestniczka licznych wystaw organizowanych z ramienia uczelni, wyróżniona przez Muzeum Sztuki w Łodzi w 41. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego.
Statement
W moim procesie twórczym kieruję się intuicją i uważnością na materiały. Inspirują mnie znalezione przedmioty oraz surowce naturalne, które łączę w nieoczywisty sposób, poszukując nowych znaczeń i form. Lubię pracować z kolorem - w coraz bardziej szarym świecie traktuję go jako nośnik emocji i sposób na wnoszenie pozytywnej energii. Tworzenie jest dla mnie dialogiem z naturą oraz próbą odnalezienia piękna w tym, co kruche, zapomniane i pozornie nieatrakcyjne

BIO
Natasza Pleśniak (ur. 2000) ilustratorka, artystka tekstylna, studentka Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W swoich pracach eksperymentuje z litografią, sitodrukiem, a od niedawna z naturalnym farbowaniem. Obecnie pracuje nad swoją pracą dyplomową, w której łączy pracę ilustratorską z tkaniną artystyczną. Kocha małe rzeczy, głośną muzykę, herbatę i swój różowy rower.
Statement
Łączę litografię z różnymi technikami farbowania tkaniny i przeszywania jej. Czasem jest to ścieg mający upodobnić pracę do quiltu, czasem nić służy jako narzędzie rysunkowe, zaznaczające figurę lub postać nadając pracy małe znaczki, szczegóły, podpowiedzi. Korzystam z różnej przezroczystości tkanin, nieraz celowo odsłaniając ramy krosna. Uwielbiam w litografii szczegółowość faktury, swobodę w geście i możliwość eksperymentowania.
| performance

BIO
Katarzyna Najder- absolwentka specjalności tancerz-choreograf na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Magistrantka sztuki na Akademii Muzycznej w Łodzi. Współzałożycielka i wiceprzewodnicząca Koła Artystyczno-Naukowego ChiTT. Na co dzień pracownik Miejskiej Strefy Kultury: Chojny oraz Międzynarodowej Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Łodzi. Współorganizator obozów tanecznych dla dorosłych WZLOTY.
Statement
Hipnotyzuję widza zawieszając jego wzrok. W sztuce niczego nie biorę na poważnie, liczy się piękno chwili i euforia z przeżywania. Odetchnij ze mną od uporczywych myśli.

BIO
Ania Brykowska -choreografka, tancerka, przyszła fizjoterapeutka, poszukująca osoba twórcza. Absolwentka łódzkiej Akademii Muzycznej na wydziale Choreografii. Swoje pierwsze taneczne kroki stawiała w wieku 6 lat na kaliskich deskach teatralnych, od tamtej pory tańczy i performuje nieprzerwanie do dziś. Działa na przecięciu stylistyk i gatunków sztuki. Lubi podchodzić do sztuki z przymrużeniem oka. Związana jest z poznańskim i łódzkim światem tańca. Występowała w choreografiach m.in: Jacka Owczarka, Witolda Jurewicza, Katarzyny Leszek. Twórczyni autorskiego spektaklu teatru tańca pt. "Składamy się z warstw".
Statement
Będzie to instant composition w oparciu o fragmenty choreograficzne z autorskiego spektaklu tańca "Składamy się z warstw". Wraz z moim kolektywem twórczym ( Karolina Adaszek, Karolina Fiuk, Maria Lenczewska, Basia Jung) zabierzemy widza do świata performansu mającego miejsce tu i teraz. Zagłębimy się w zbiory możliwości, ruchów, reakcji i złożonych osobowości-czyli naturę człowieka. To co powstanie zostanie unicestwione po chwili. Dołączysz?

BIO
Małgorzata Stasiak – doktor nauk o sztuce, kierowniczka Działu Edukacji Muzeum Sztuki w Łodzi, wykładowczyni Szkoły Filmowej w Łodzi. W swoich działaniach edukacyjnych i artystycznych łączy kostium, choreografię eksperymentalną, performans i ćwiczenia creative writing.
Statement
Wierzę w to, co już w nas zamieszkuje – małe i większe narracje, powtarzalne gesty, luźne impresje, zapomniane choreografie naszych ciał i umysłów, w których kryją się unikatowe, bo tylko nasze jakości. Słowo i ruch są nam zawsze dostępne. Warto ich używać do odkrywania zaskakujących pokładów twórczej ekspresji.

BIO
Justyna Olczak-Lipman – tancerka i projektantka. Absolwentka wydziału Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych oraz wydziału Choreografii i Technik Tańca na Akademii Muzycznej. Brała udział w spektaklach i projektach performatywnych, m.in.: feel free not to escape fromm (choreografia Agnieszka Sterczyńska), Biegnący (reż. Zuzanna Kasprzyk-Molenda i Andrzej Molenda), LUMINOUS w ramach Łódź Light Move Festival, Lithos (choreografia Jacek Owczarek), Link (choreografia Daria Szymańska), Skarb Nienazwanej Góry (bajka edukacyjna, choreografia Jacek Owczarek i Krzysztof Skolimowski) oraz Brakarki w reżyserii Jacka Owczarka we współpracy z Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi (2024).
Statement
W ostatnim czasie zmagam się z wysokimi wymaganiami, narzuconymi przez samą siebie, które doprowadziły mnie do momentu, kiedy bałam się zacząć tworzyć w obawie przed nie spotkaniem się z moimi oczekiwaniami. Trwałam w błędnym kole, gdzie strach paraliżował mnie przed rozpoczęciem działania, co wzbudzało wyrzuty sumienia i dawało niewyobrażalnie wielką przestrzeń krytykowi, któremu zdecydowanie nie brakowało słów, które najmocniej zabolą, wtedy przychodził czas na prokrastynację, bo przecież jak się nic nie robi to nie można nic źle zrobić, kolejne wyrzuty sumienia, że przecież jestem tancerką i muszę coś zrobić, próba działania, ale w trakcie tej próby już strach znowu przejmował kontrolę, i tak w kółko, w rezultacie doszłam do perfekcji w unikaniu. Teraz próbuję przerwać to błędne koło i zobaczyć co dla mnie w ruchu oznacza cały ten wielokrotnie już przepracowany cykl.
| Muzyka

BIO
Człowiek to Karol Stolarek – piosenkarz, muzyk, artysta wizualny, działający na pograniczach mediów: muzyki, słowa i obrazu - stanowiących podstawowe komponenty jego liryczno-dźwiękowych seansów. Związany jest również z zespołami BRUNO SCHULZ i mona polaski. Jego muzyka oraz przekaz są wynikiem kolizji wyobraźni z rzeczywistością. Człowiek czerpie z dorobku muzyki dawnej oraz współczesnej. Posługuje się tekstem w języku polskim, jako narzędziem modelującym symulowane światy, w których odbiorca, jeśli zechce może odnaleźć w człowieku swoją bratnią duszę.W 2024 Człowiek wydał album Szum. To nowoczesna muzyka elektroniczna będąca kombinacją wyrazistych melodii oraz dynamicznego rytmu. Album jest ukłonem w stronę wyobraźni, seansem opowieści o prostych rzeczach, których doświadcza każdy.
Statement
Szum to wyjątkowo dynamiczne dzieło składające się z 8 utworów, które wciągają odbiorcę w wir syntezatorowych brzmień. To płyta bardzo konceptualna, aktualna i współczesna, choć będąca jednocześnie sygnałem końca pewnej epoki. Odbiorca bywa w niej hologramem, który jest zaproszony do wchodzenia w coraz to nowsze, muzyczne warstwy odsłaniające coraz to głębsze znaczenie kryjące się za poszczególnymi utworami. Słychać tu echa: minimalu, nu-rave’u, rapu, folkloru, indie i alternatywy.